Статті та публікації

НАЗК внесло припис посадовцю «Укренерго» через сімейні стосунки його підлеглого

08.08.2017
 

Потенційний конфлікт інтересів через наявність приватного інтересу, зумовленого сімейними стосунками, вбачається у діях Олександра Кукурузяка, заступника начальника Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпровському регіоні – заступника начальника Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Запорізькій області відокремленого підрозділу «Державна інспекція енергетичного нагляду України» державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго». 

Відповідно до висновків перевірки, здійсненої Департаментом моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції НАЗК, чиновник, займаючи у період з 2006 року по 2017 рік керівні посади в інспекції Держенергонагляду у Дніпровському регіоні, систематично погоджував документи на переведення та призначення своїх двох синів та невістки.

Таким чином, в діях Олександра Кукурузяка вбачається потенційний конфлікт інтересів, який може вплинути на об’єктивність та неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання ним своїх повноважень стосовно своїх близьких осіб.

Відповідний припис щодо усунення порушень антикорупційного законодавства НАЗК внесло директору відокремленого підрозділу «Державна інспекція енергетичного нагляду України» державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» - Головному державному інспектору України з енергетичного нагляду Олегу Шургаю. З метою усунення виявлених порушень Національне агентство з питань запобігання корупції вимагає вжити заходів щодо врегулювання потенційного конфлікту інтересів в діяльності чиновника.


Энергоатом получил от ProZorro награду «Заказчик года, сэкономивший наибольшую сумму денег»

08.08.2017
 

НАЭК «Энергоатом» стал одним из победителей конкурса Prozorro Awards в номинации «Заказчик года, сэкономивший наибольшую сумму денег». Таким образом, были отмечены достижения Энергоатома в экономии средств благодаря проведению тендеров в системе ProZorro - со времени внедрения электронной системы закупок в Компании было сэкономлено 405 млн грн. Конкурс Prozorro Awards был посвящен годовщине начала полномасштабной работы системы электронных закупок Prozorro. (Система ProZorro стала обязательной к использованию по всей Украине 1 августа 2016 года).

На торжественном вручении наград, которое состоялось 4 августа в Киеве, Энергоатом представляла директор Департамента документального обеспечения работы Тендерного комитета Компании Людмила Сумера. «Получить такую высокую награду - это большая честь для компании Энергоатом, которая является лидером в области энергетики и первой из государственных компаний перешла на электронные закупки», - отметила Людмила Сумера.

Победителей Prozorro Awards отобрали по количеству сэкономленных денег, прозрачности ведения закупок, по объему проведенных тендеров и заключенных договоров, а также отметили самую креативную закупку года.


Основні показники діяльності НАЗК щодо здійснення моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів у 2017 році

07.08.2017

Департамент моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції НАЗК станом на серпень поточного року здійснив 120 перевірок щодо наявності конфлікту інтересів під час повної перевірки декларацій та ще 129 перевірок триває.

З початку року було надано 922 роз’яснення щодо наявності конфлікту інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції. Департамент здійснив моніторинг щодо 691 особи: за власною ініціативою 490 і 201 за повідомленнями про порушення. Моніторинг здійснювався щодо дотримання вимог Закону України «Про запобігання корупції» в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (ст. 28) та запобігання конфлікту інтересів у зв’язку з наявністю в особи підприємств чи корпоративних прав (ст. 36).

Департамент склав 61 протокол щодо порушень вимог законодавства і вніс 4 приписи для усунення порушень. За вказаний період здійснено 264 перевірки щодо дотримання обмежень, передбачених ЗУ «Про запобігання корупції»:

-        щодо використання службових повноважень чи свого становища (ст. 22);

-        щодо одержання подарунків (ст. 23);

-        щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст.25);

-        після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування (ст. 26).


Справа розкрадання коштів «Южно-Української АЕС»: новий підозрюваний

04.08.2017
 

2 серпня детективи Національного антикорупційного бюро України під процесуальним керівництвом прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури затримали особу, підозрювану в розкраданні 27 млн грн ДП НАЕК «Енергоатом». Вчинення злочину кваліфіковано за ч.5 ст.27, ч.5 ст.191 («Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем») Кримінального кодексу України.

За версією слідства, затриманий, використовуючи родинні зв’язки з колишнім генеральним директором «Южно-Української АЕС» (входить до складу ДП «НАЕК «Енергоатом»), упродовж 2012-2014 років сприяв перемозі двох комерційних структур у торгах із закупівлі електрощитового обладнання, які проводила атомна електростанція. Обладнання поставлене за завищеними цінами, внаслідок чого інтересам держави завдано збитків в розмірі 27 млн грн.

Розслідування цієї корупційної схеми детективи НАБУ здійснюють із квітня 2016 року, після того як відповідне кримінальне провадження було передано зі слідчого управління УМВС України в Миколаївській області.

Крім затриманого 2 серпня, в цьому провадженні 13 особам уже повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191 та ч.2 ст.205 КК України. Стосовно 4 осіб матеріали досудового розслідування виділені в окреме провадження та направлені до суду з угодами про визнання винуватості, три з яких затверджені судом з обвинувальними вироками, одна угода перебуває на розгляді суду. 5 підозрюваних оголошені у національний та міжнародний розшук. На підставі обвинувальних вироків засудженими повернуто до державного бюджету понад 1,5 млн грн. Вживаються заходи для повного відшкодування збитків, завданих державі, для чого за клопотаннями детективів НАБУ накладено арешт на майно підозрюваних на суму понад 100 млн грн.

Досудове розслідування триває, наразі встановлюються й інші особи, причетні до реалізації корупційної схеми.


НАЗК перевіряє відомості в деклараціях стосовно майна, коштів та корпоративних прав, набутих суб'єктами декларування після квітня 2015 року

03.08.2017
 

Національне агентство з питань запобігання корупції здійснює моніторинг і перевірку декларацій лише стосовно майна, коштів, корпоративних прав, набутих після квітня 2015 року, що зумовлено положеннями Закону України «Про запобігання корупції», прийнятого Верховною Радою України 14 жовтня 2014 року.

Згідно з Прикінцевими положеннями Закону він набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності. При цьому вперше Закон був офіційно опублікований у виданні «Голос України» 25 жовтня 2014 року.

З огляду на зазначене, положення Закону «Про запобігання корупції», пов’язані з регулюванням суспільних відносин в антикорупційній сфері, введені в дію 26 квітня 2015 року. При цьому слід враховувати, що саме дата введення в дію Закону «Про запобігання корупції» є початком для виникнення, зміни чи припинення прав та обов’язків відповідних суб’єктів правовідносин.

Разом з тим зазначимо, що в новій редакції викладено статтю 368-2 Кримінального кодексу України, відповідно до якої суб’єктом злочину є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які визначені у п. 1 ч. першої ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції».

У зв’язку з цим набуття з 26 квітня 2015 року такою особою у власність активів у значному розмірі, законність підстав набуття яких не підтверджено доказами, а так само передача нею таких активів будь-якій іншій особі, тягне за собою кримінальну відповідальність передбачену статтею 368-2 ККУ.


НАЗК проводить 313 повних перевірок декларацій 244 суб’єктів декларування

31.07.2017

Національне агентство з питань запобігання корупції розпочало та проводить 313 повних перевірок декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 та 2016 роки. Загалом перевірки тривають щодо 244 суб’єктів декларування, 32 перевірки закінчено.

При цьому з початку 2017 року проведено понад 6296 перевірок декларацій кандидатів на посади в органах державної влади та місцевого самоврядування. До Національного антикорупційного бюро України передано 4 матеріали для прийняття рішення у порядку статті 214 Кримінального процесуального кодексу України щодо суддів апеляційних судів Житомирської та Хмельницької областей, судді Ржищівського міського суду та народного депутата.

Всього до Департаменту фінансового контролю та моніторингу способу життя НАЗК у 2017 році надійшло 23 293 повідомлення, з них: 19 229 повідомлень про неподання декларацій та 4064 – про несвоєчасне подання. Проводиться 787 перевірок фактів неподання та несвоєчасного подання електронних декларацій та 75 перевірок фактів невчасного повідомлення про суттєву зміну майнового стану, відкриття валютного рахунку.

Складено та направлено до суду 25 протоколів про адміністративне правопорушення, з яких 4 стосовно несвоєчасного подання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані та 21 протокол щодо несвоєчасного подання декларацій.

Нагадаємо, що Законом України «Про запобігання корупції» та Порядком проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачено порядок проведення перевірки декларацій.

У Порядку визначені вимоги до результатів такої перевірки, зокрема, повна перевірка декларації полягає у: з’ясуванні достовірності задекларованих відомостей; з’ясуванні точності оцінки задекларованих активів; перевірці на наявність конфлікту інтересів; перевірці на наявність ознак незаконного збагачення.

Довідково: до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік подано 1271196 декларацій, з яких:

-        1107445 щорічних декларацій;

-        100229 декларацій кандидата на посаду;

-        7329 декларацій перед звільненням;

-        53932 декларації після звільнення.


В НАЗК працює телефонна лінія з питань заповнення е-декларацій

28.07.2017
 

У Національному агентстві з питань запобігання корупції працює телефонна лінія з питань заповнення електронних декларацій.

Телефонну лінію створено з метою допомоги суб’єктам декларування правильно у відведений законодавством термін заповнити та подати е-декларацію.

З моменту створення телефонної лінії громадяни найчастіше звертались з питаннями строків подання щорічних декларацій, порядку виправлення вже поданої декларації, повідомлення НАЗК про суттєву зміну у майновому стані тощо. Телефонна лінія з питань заповнення електронних декларацій працює щодня з 9.00 до 18.00 за номером: (044) 200-08-29.

Як вже повідомлялось, на телефонну лінію НАЗК за 6 місяців поточного року надійшло понад 1500 звернень від суб’єктів декларування.

Нагадаємо, що згідно із рішенням Національного агентства від 18 серпня 2016 року № 1, система е-декларування почала працювати 01 вересня 2016 року.


Е-декларування: перший підозрюваний - суддя у відставці з Луганщини

21.07.2017
 

19 липня детективи Національного антикорупційного бюро України під процесуальним керівництвом прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури повідомили про підозру колишньому голові одного з міських судів Луганської області у вчиненні правопорушень, передбачених ст. 366-1 («Декларування недостовірної інформації») та ч.2 ст. 368-2 («Незаконне збагачення») Кримінального кодексу України.

Це - перше повідомлення про підозру серед усіх кримінальних проваджень, досудове розслідування у яких НАБУ та САП здійснюють на підставі аналізу даних в електронних деклараціях осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

За версією слідства, суддя у відставці не вніс до електронних декларацій за 2015-2016 рр відомості про транспортні засоби та об’єкти нерухомості, які перебувають у нього в користуванні, а також про майно, що перебуває у власності та користуванні його колишньої дружини, на загальну суму понад 10 млн грн. Варто зазначити, що подружжя розірвало шлюб ще у 2011 році, але й надалі проживало однією сім’єю.

Наразі вирішується питання про обрання судді запобіжного заходу.

Досудове розслідування кримінального провадження за зазначеними фактами детективи НАБУ розпочали у листопаді 2016 року на підставі звернення та матеріалів, наданих Управлінням аналітики та обробки інформації Національного бюро.

Нагадуємо, станом на 30 червня 2017 року детективи НАБУ здійснюють розслідування у 61 кримінальному провадженні, відкритому за результатами аналізу е-декларацій.


НАЗК продовжує проводити повну перевірку декларацій за зверненнями громадських організацій та правоохоронних органів

14.07.2017

Національне агентство з питань запобігання корупції розпочинає повну перевірку декларацій 18 осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 та 2016 роки. Рішення прийнято на засіданні НАЗК. Підставою для проведення повної перевірки декларацій стала інформація про можливе відображення у деклараціях недостовірних відомостей, отримана НАЗК від фізичних осіб, громадських організацій та правоохоронних органів.

Початком здійснення повної перевірки декларації є день, наступний за днем прийняття відповідного рішення.

Одночасно повідомляємо, що НАЗК прийняло рішення про відмову у проведенні повної перевірки 13 декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 - 2016 роки за зверненнями фізичних осіб, громадських організацій та правоохоронних органів.

Нагадаємо, що відповідно до Порядку проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, підставами для відмови у проведенні повної перевірки декларації є:

-        з отриманої інформації неможливо встановити особу суб’єкта декларування або ідентифікувати конкретну декларацію, або відповідна інформація не містить фактичних даних, що можуть бути перевірені;

-        в отриманій інформації містяться твердження про недостовірність відомостей у декларації без будь-яких пояснень невідповідності таких відомостей дійсності;

-        відповідність дійсності відомостей, щодо недостовірності яких одержано інформацію, встановлено раніше.


До уваги користувачів мережі Інтернет!

08.06.2017

Звертаємо Вашу увагу на те, що відомі випадки доставки повідомлень від імені Національного агентства з питань запобігання корупції на поштові скриньки користувачів мережі Інтернет, які містять у вкладенні шкідливий java-код (вірус). Зафіксовано, що такі повідомлення надіслані з поштової скриньки, яка не має стосунку до Національного агентства з питань запобігання корупції, а саме: info@nazkgov.club

Просимо Вас не відкривати листи, надіслані з такої поштової скриньки або подібних, та не переходити за посиланнями, які в них містяться. Інформуємо Вас про те, що листи від Національного агентства з питань запобігання корупції можуть надходити лише з доменного імені @nazk.gov.ua